Bij een onderneming horen verschillende soorten belastingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de aangifte BTW, aangifte voor de loonheffing (indien er personeel in dienst is) en de aangifte inkomstenbelasting. Al deze belastingen verzorgt ons administratiekantoor voor jou. 

 

Aangifte BTW

De aangifte BTW moet ieder kwartaal ingediend worden. In sommige uitzonderingen gebeurt dit per maand. Indien je jouw administratie door ons laat verzorgen, doen wij dit automatisch voor je. 

Aangifte Loonheffingen

Wanneer jij personeel in dienst neemt, betaal jij loon uit. Over dit loon wordt loonbelasting ingehouden en betaal je premie volksverzekeringen. Dit moet jij als werkgever afdragen aan de belastingdienst door middel van de aangifte loonheffingen. 

Aangifte Inkomstenbelasting

Hoewel dit in principe een privé belasting is, hangt deze samen met jouw bedrijf. Bij deze aangifte dien je namelijk jouw verlies en winstrekening en activa en passiva op te nemen. Daarnaast spelen aspecten als een eigen woning, alimentatie, zorgkosten etc ook een rol. Laat jij de boekhouding van jouw bedrijf door ons verzorgen, dan verzorgen wij ook jouw aangifte inkomstenbelasting. En heb jij een partner, dan doen we de aangifte ook voor hem of haar.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op